Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-06, 01:45   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetr

Skal jeg...? Jeg skal!

Er jo ganske glad i flisespikkeri og korrekte betegnelser på ting

Først av alt: jeg er enig med Trolljenta og djw - det blir uoversiktlig å bruke råvarer som kategori. For Fjonken vår har jo så aldeles rett (skulle bare mangle at hun har rett som er proff kokk ): råvarer er bare ubearbeidet mat. Ikke en gang kjøttdeig er en råvare, fordi den er kvernet og tilsatt salt og vann.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Ellers ville jeg hatt melk både under meieriprodukter og "drikke". Chilinøtter både under "nøtter" og "snack". Peanøtter ville jeg hatt kun under "nøtter". Også ville jeg hatt bacongull under snack og godteri fordi det er jo tillaget.

Vi drikker ikke melk, gjør vi vel?

Men alvorlig talt - er det ikke litt ulogisk å legge ting under snacks etter om de er tillaget eller ikke? Bedre da å legge enkelte ting flere steder slik du er inne på.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat