Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-06, 15:02   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Stekt kjøttdeig som har stått ute = må kastes?

I går ettermiddag lagde jeg meg kjøttdeig med saus og spaghetti. Også glemte jeg å sette det inn i kjøleskapet. Også sto det vel ute på benken (med lokk over) i skal vi se.. *regne* ... 20 timer?

Ja, iallfall da. Så ville jeg jo ikke kaste det. (pga hundre ikke viktige grunner). Også tenkte jeg at det sikkert hadde blitt dårlig, men så smakte jeg litt på det, også smakte det helt greit. Også tok jeg meg en porsjon da. Og satte resten i kjøleskapet.

Men det jeg lurer på, kommer jeg til å dø nå?

Fordi jeg spiste kanskje den porsjonen for omtrent to timer siden, og nå har jeg begynt å få ganske vondt i magen. Men det kan være pga. andre ting også, vet jeg - magen min vet å si fra på alle mulige ting.

Masse bakterier i sånn mat som har stått ute? For den ble stekt ordentlig, og masse chili oppi, og tomatsaus og fett som beskyttet og så videre og så videre.

Eller.. bare gir jeg immunsystemet/fordøyelsessystemet mitt en liten utfordring, og ingen skade skjedD?