Sv: Pro-Phase... er det noen vits?
Grunnen til at det ikke er snakk om slike såkalte "kosttilskudd" som stivelseblocker, karboblocker, fettblocker etc. her på forumet er at de ikke har noe som helst å gjøre i et lavkarbo kosthold. Det er også liten eller ingen virkning av slike midler. Om man går på et "liksom lavkarbo" kosthold (går på lavkarbo kost, men bare av og til og ikke hver dag, for man MÅ jo koooose seg av og til, iallefall et par ganger i uka, med sukker/kake og chips og pasta og poteter og.....) da kan det nok ha en viss virkning og det funker slikkert på lavkalori også. Men som sagt, har du lagt om kostholdet til et seriøst lavkarbo kosthold - der hvor du ikke spiser visse matvarer fordi de ikke er bra for kroppen din, trenger du da ikke "kosttilskudd" for å "blocke" disse stoffene som stivelse, fett, karber og sukker ut ?! Fettet vi spiser ser sunt fett kroppen trenger ! Og går man på et lavkarbo kosthold spiser man lite stivelse !
Forsøk som har blitt gjort har også vist at det kun er produsentens forsøk/forskning som har gitt positive effekter av slike "kosttilskudd". Jeg skriver "kosttilskudd" i "" fordi ekte kosttilskudd er tilskudd kroppen trenger bl.a. for å utnytte næringen vi tar til oss i form av skikkelig og ren mat. Alle "blockerne" er IKKE tilskudd kroppen trenger....
Negativ ? Jeg ?
Hallooooo, det finnes ingen vidunderpille. Hadde det vært en pille som funket som hadde det bare vært den til salgs og den som hadde oppfunnet den hadde vært verdensberømt og kjemperik.
DET FINNES INGEN SNARVEIER !
Men hvem som helst må gjerne kaste penger ut vinduet og spise så mye vidunderpiller man bare vil. For min del har jeg mange andre (og viktigere) ting å bruke pengene mine på !