Tråd: Ketostix
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-06, 12:41   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Et lite spørsmål til i samme slengen. Hvor lenge bør man vente etter siste måltid for å få et sikkert resultat på stixen? Jeg tenker da på effekten fettrike måltider har på resultatet. Holder det med 3-4 timer?

Skjønner ikke helt hva du mener med "sikkert resultat på stixen". Det finnes ikke noe som heter sikkert resultat. Stix forteller som sagt bare om du har ketoner i urinen. Hvor de kommer fra vet den ikke. Og hvor lang tid det tar før utslag kommer an på hvor mye du drikker, spiser, trener, - ja det kommer an på en masse utenforliggende faktorer. Det er derfor jeg er i mot bruk av stix. Fordi de bl.a. gir falske forhåpninger.... Stix er kun en indikator på ketoner, ikke noe annet !

Spiser du et fettrisk måltid bør det allikevel vise innen en time etterpå ville jeg tro. Men det betyr jo ikke noe som helst om du har utslag da. Da er det fettet du har spist som gir utslaget og ikke noe annet. Du behøver jo ikke stix for å fortelle deg at du har spist fettrikt !