Kostholdseksperter
Jeg oppsøkte for en tid tilbake en kostholdsekspert for å finne ut om jeg manglet noen vitaminer/mineraler. Først ved tredje konsultasjon gikk hun med på å rekvirere blodprøver (som forøvrig var helt i orden), hun var mer opptatt av å fastslå at jeg antagelig ikke tåler melkeprodukter - noe jeg ikke tror på, siden jeg aldri har hatt noen problemer med fete melkeprodukter. Men jeg nevnte for henne at jeg får slim i halsen av lett- og skummetmelk. Etter min mening blir jo det noe helt annet, pga. melkesukker. Heller ikke skulle jeg spise tomater, agurk, aubergine og en del annet, fordi det tilhører samme familie som tobakk. Hun maste sånn om dette at jeg til slutt ikke klarte å spise, ble kvalm og oppgitt bare jeg tenkte på mat. Etter et par uker på sultegrensen fant jeg ut at jeg måtte få i meg noe, og la hele Atkins-dietten på hylla i en periode, spiste bare lettvint ferdigmat. Spiste så lite at jeg ikke la mye på meg, men følte meg elendig. Nå er jeg tilbake på dietten og føler meg topp, men "kostholdseksperten" har jeg sluttet hos. Noen andre som har lignende erfaringer? Jeg stoler i hvert fall på min egen kropp heretter - og fløte, ost og rømme spiser jeg i massevis. 
|