Tråd: VG skriver;
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-04, 21:56   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Vel, jeg kjenner meg jo litt igjen. Det var den perioden jeg var i ketose, flere uker. Jeg trodde jeg var "dødssyk"

Det er normalt ikke ketosen som gjør en kvalm og er årsaken til hodepine. Det er karbo abstinensen og det faktum at man spiser for lite - får i seg for lite næring og sporstoffer. Det er viktig å ta tilskuddene som kalium, kalsium og magnesium + omega 3 etc. OG drikke masse vann !! Det er kjempeviktig !!! (Dette er iallefall hva Atkins Support svarer). Men siden man har begge deler den første uka (noen få har det slik flere uker) er det lett å forbinde dem med hverandre. Jeg har vært i ketose i over et år - og etter den første uka ga symptomene seg gradvis. I følge en undersøkelse (survey) på det Canadiske/Amerikanske forumet mitt, var det ca 5% som hadde karboabstinens symptomer som varte over en uke.

For noen kan ketose ha slike symptomer (som Anne beskriver ovenfor) , men det er som sagt veldig uvanlig !!

Det står iallefall ganske så klart beskrevet og forklart i DANDR.

PS .. for ordens skyld.... etter 1 år i ketose spiser jeg dobbelt så mange karber som jeg begynte med og jeg er fremdeles i ketose........