Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-04, 13:07   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Syns det du tar ser greitt ut i første omgang jeg Scilla.

Hvor mye kalium man skal ta er avhengig av hvordan kalium balansen er i kroppen. Noen trenger ikke tilskudd, de fleste på Atkins trenger iallefall litt.
Kalium (på engelsk potassium) er et av næringsstoffene/saltene som "vaskes" først ut på grunn av den diuretiske/vanndrivende effekten av Atkins. På grunn av vanndrivende midler tok jeg fra før 750 mg Kaleroid. Etter Atkins har jeg måttet øke inntaket med 750 mg. (blodprøvene viste at jeg lå for lavt)

Dette stemmer også med råd fra Atkins support, det de sier at man under induksjonen bør ta 750 mg kaliumtilskudd +/-.

Nå sier også Atkins at man bør ta blodprøver FØR man begynner, og etter at man er ferdig med induksjonen. (DET står iallefall i boka !) Men det er det vel ingen her som har gjort tror jeg. (Jeg tar prøver hver 6 mnd, men ikke pga Atkins).

Om man ikke vil ta så mye som 750 mg kan man prøve seg frem. Blir man trett og kjenner verking i ledd, får kramper i bena, - da trenger man ytterligere kalium og/eller magnesium tilskudd.

Når det gjelder kalsium bør dette tas sammen med magnesium - så der er jo Bio balanse veldig bra. Prøv deg frem du Scilla. Det er mye mulig at det er nok for deg det du tar allerede. Du har heller ikke samme effekt av induksjon når du tar tatt den flere ganger, (kroppen kjenner den igjen så den reagerer normalt ikke så kraftig 2. og 3 .gang, - men det er også forskjellig fra person til person) så det er ikke sikkert du vil miste så mye vann uansett.