Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-06, 13:09   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Litt off-topic men.. trenger man mye gulvplass til pilates?

Vurdrer nye treningsformer for å komme i gang igjen, men gulvplass har jeg dårlig med.

Du trenger plass som er så lang at du kan ligge rett ut uten å treffe noe med beina eller hue. Helst 1/2 meter ekstra. Og såpass plass på sidene at du kan holde benet ut i 90 graders vinkel fra kroppen i på begge sider (ikke på en gang da..) Dvs. har du korte bein trenger du mindre plass enn om du har lange

ball kan brukes, det er spesielle øvelser for ball. Det finnes også øvelser med apparater, med "magic circle" (se treningsdagboka mi) og bare med matte - alt med eller uten vekter. Jeg bruker de siste to. Treningsringen og matte - noen ganger med håndleddsvekter, noen ganger med løse håndmanualer.