Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-06, 18:09   #1
Metalpus.
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Metalpus. er på en erverdig vei
Question

Noen erfarne her :o)

Hadde skrevet et godt stykke her og så ble siden blank når jeg tastet ”start ny tråd”.. er det ikke typisk. Jaja. ..
Hei, jeg er helt fersk når det gjelder ketolyse kuren, men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen av dere erfarne kan hjelpe meg med. ..:
- Først: Jeg/vi prøver å få barn, jeg har PCOS og går på Metformin. Jeg ønsker og ta av 7-9 kilo ca , ihverfall få vekk det ”tillegget” jeg har på midten… (vil ikke tråkke på noen tær her, men i boken stod det kuren var tiltenkt for de som ønsket seg av med 10-15kg el mer.. liksom..). Er denne kuren noe for meg da? (jeg spiser allerede veldig lite karbohydrater, men går allikevell ikke ned i vekt (fettcellene forsvinner ikke ikke ihverfall…. )
- Hva med fiber? Var vandt med å spise grovt rugbrød. Og nå dersom jeg begynner på denne kuren blir det ikke noe av det. Hvordan holder dere ”hjulene” i gang? F.eks kjøtt. Det er jo temmelig tungt fordøyelig, hvordan takler tarmsystemet dette (beklager detaljene.. )
- Dersom man skal slanke seg må man jo bruke opp all den energien man putter i seg, men når man skal innta bare fett (og proteiner), bl.a. rømme , fløte og bacon. Da må man trene en god del for å gå i ”minus” kalorimessig…? Eller er det slike feil mønstre vi har lært siden vi var små det også…? Kan liksom ikke forstå det med å spise masse fett kan være slankende…?
(når jeg snkker om fett tenker jeg på det usunne fettet, ikke det fra f.eks olivenolje o.l. (er ikke det mettede fettet det heter.. Ja, der kom jo ekspert uttalelsene mine igjen… )
- Slik jeg forstår inntar man f.eks bare et par gram karbohydrat til dagen, men er man i ketose som spiser ja si 1 gram karb (ja el f.eks sukker erstatning) er man vell tilbake til scratch igjen..? Eller har jeg misforstått om at dette gjelder det ”sukkerlageret” vi har i kroppen som blir tømt i løpet av 3-4 dager for å komme i ketose.. (beklager s.s. veldig fersk her ja..)
- Hvor mye og hva trener dere?
- Hvor kan man kjøpe soyaproteinet (ja utenom på nettbutikken)? (har spurt i helsekosten, men de henviser meg til proteinpulver, sånn bodybuilder-pulver…)

Håper denne kuren kan være løsningen for meg også..
Lykke til alle sammen.