Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-06, 08:32   #4
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg for lite fett.

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Hvor mye må jeg ta pr dag?

Jeg som alltid har hatt kolestrol på ca 3 har fått dobblet det i løpet av kort tid. Mere enn det også.
Kosten er så og si fettfri og jeg spiser mye grønnt og alltid gjort det.
ikke inntar jeg snacks, godter eller brus.
Det enste forskjellen i livstil må være at jeg trente mye før men ikke de siste årene pga leddproblemer mm. Nå har jeg begynt å trene litt igjen.
Skjønner ikke hvordan jeg skal få det ned.
Vil ikke denne oljen gjør det vondt verre?

Nei Miriam, problemet ditt er at du ikke spiser nok kolestrol, så kroppen er nødt til å produsere kolestrol selv... problemet er bare det at kroppen ikke er programert til å stoppe produksjonen av kolestrol når den har fått nok av dette viktige stoffet for kroppen.

Spiser du derimot mye kolestrol i kosten, trenger ikke kroppen å produsere nevneverdig kolestrol selv, men nyttiggjøre seg av det kolestrolet den trenger fra maten. På denne måten slipper man en situasjon med forhøyet kolestrol, noe jeg tror flere her inne kan signere på...

Og du spiste vel litt anderledes for noen år siden da du trente mye, enn det du gjør nå, eller???

Tror også Torkil, som er lege og grunnlegger av Ketolysekuren, kan bekrefte dette.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat