Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-06, 15:28   #28
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg for lite fett.

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Den har jeg ikke prøvd, men jeg prøver alt, så skal teste den når jeg er tom for pikasol.
Hvor mange gram omega 3 er det i en sånn flaske (ikke fiskeolje, bare det som er omega3)?

Hva med omega 6? Det er en av de tingene jeg ikke blir helt klok på. Kjøttdeig, egg etc. inneholder jo arakidonsyre som er en type omega6.

Avocado er jo også bra, vet ikke om noen har nevnt det enda.

I 5 ml EyeQ
er det;

186 mg EPA (omega 3)
58 mg DHA(omega 3)
20 mg GLA (omega 6)
10,8 mg vit. E

Jeg tar 3 ts hver dag av denne. Må faktisk gjemme flaska for ungene, ellers ville den vært tom i løpet av en dag, og da lødder jeg ikke- de ELSKER denne fiskeolja!!!

Ellers trenger du ikke bry deg om omega 6, for det får du massevis gjenom dagens kosthold, så å ta det i suplements form, ja det mener jeg er helt unødvendig.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat