Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 10:08   #20
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg i gang, og er liiiiitt usikker

Ebbamor: det er så utrolig deilig å lese innleggene dine!!!! Du STRÅLER av energi og tiltakslyst, og du sier så mye fornuftig!

Jeg er selvsagt helt enig med deg. Det er faktisk en av de største årsakene til at jeg har vært her i over 2 ÅR og enda veier like mye (egentlig mye mer) som da jeg kom hit i januar -04.
Jeg har nemlig alltid måttet lage alle slags erstatninger for søppelmaten. Lavkarbobrød, lavkarbokaker, lavkarbosnop, lavkarbo ditt og datt!!
Det har endt med fråtseorgier fordi jeg HELE tiden har opprettholdt sukkersuget mitt.

Da jeg prøvde meg på Skaldeman i februar i år, holdt jeg meg konsekvent unna ALL sjokolade og drittmat i flere uker. Jeg var virkelig dårlig den første uken, holdt på å gi opp, men Skaldeman, Albertine og andre støttet meg og ba meg holde ut abstinensene, som jo er kortvarige. Etter den første uken EIDE jeg ikke lenger sukkersug og følte meg fantastisk! Jeg tror nesten noen kunne ha tvangsmatet meg med sjokolade, jeg hadde bare spyttet det ut!

Desverre begynte hjernen min å tulle med meg etter 6-7 uker, og jeg begynte å få tanker som feks: "du har vært så flink så lenge nå, det kan vel ikke skade å bare ta EEETT kakestykke i dette selskapet? Eller eeeen liten sjokoladebit, eller en iskrem?". Jeg mente jeg fortjente det, og gav etter. Det ble SELVFØLGELIG avløst av flere måneders sprekk der jeg la på meg de 10 kiloene jeg hadde gått ned, pluss litt til. :dåne:

Nei, man MÅ holde seg totalt borte fra sukker om man virkelig skal bli kvitt sukkersuget! Det finnes som regel ingen vei utenom! Det høres kynisk og vanskelig ut for de fleste mennesker siden sukker alltid har vært en viktig del av det sosiale livet (selskaper, sammenkomster, kino osv) og vi dermed ikke tror vi kan klare oss totalt uten, men jeg anbefaler alle å PRØVE 1-2 uker uten noen som helst form for sukker og helst ikke kunstige sukkerprodukter heller, så kan de virkelig kjenne på kroppen hva det vil si å være FRI for sukkersuget. Aldri mer sukkerslave!