Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 14:17   #26
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet om 100 år?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Mitt innlegg som du reagerte å vannvittig på er visjonært ikke konkret. Jeg tar utgangspunkt i den normen som i dag regjerer i vårt samfunn og de trender som titter fram. Vi lever dessverre i en stat som liker å dra nisselua og lover og regler ned over hodet på folk. Derav fikk vi røykeloven og derav konkluderer jeg med at flere lover av samme slag vil bli framsatt i fremtida. Det forundrer meg ikke om Norge vil fortsette Høybråtenpolitikken. Den er blitt veldig forankra i vårt samfunn.. og trenden sprer seg med røykelover i de fleste europeiske land. Så hvorfor skulle det ikke bli slik at det blir totalforbud mot røyk og sprit og dataspill.. ? Alt som er påviselig skadelig for kroppen vil helsemyndighetene helst utslette fra jordens overflate.. Så hvorfor ikke en innstrammning i de normer og holdninger og regler og lover som allerede eksisterer.. ? Tror ikke mine tanker om framtida er å utopiske som enkelte vil ha det til.. og hva kan hvermansen gjøre med det? Hjalp det å protestere villt mot røykeloven? Var det noen som motsatte seg 18-års grensa for kjøp av tobakk og øl? Kan vi i realiteten gjøre noe med at staten høster gryn på økte avgifter på tobakk og sprit? Norge er anderledeslandet.. Vi er det eneste landet med Brustadbuer.. Det sier vel litt!

Jeg sier ikke at det ikke er mulig. Jeg sier at jeg ikke vil leve i et slikt samfunn. Jeg sier at jeg synes det er feil å påtvinge folk slikt. Jeg har aldri sagt at det samfunnet du skisserer ikke kan bli virkelighet.

Det jeg kaller tull og en utopi er påstanden om at det er nok ressurser til at hele verden kan leve på lavkarbomat.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat