Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 14:53   #7
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Nå har jeg ikke barn, så jeg har vel egentlig ikke rett til å uttale meg her.

Men jeg tror foreldres utsagn om seg selv må virke kraftig inn på barnas oppfatning av både foreldres og andres kropper. En mor som kaller seg selv tykk foran barna vil jo innprente i dem at det er noe galt med henne.

Jeg har jo hengt litt rundt på forum for folk med spiseforstyrrelser, og en av mødrene der nærmest skrøt av at hennes 7 år gamle datter sa ting som "Mamma, du ser tjukk ut i dag", "Mamma, du må slanke deg". Hun mente at hun ble motivert av det..

Edit: Det er jo selvsagt ikke bare foreldrenes kommentarer som spiller inn. Samfunnet rundt og det barna får høre av kommentarer om feit/tynn spiller jo inn. Sier f.eks ikke at Fjonken har stått foran ungen og sagt "Guuud, jeg er så feit".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat