Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 15:07   #8
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Myk og deilig mage :-)

Opprinnelig lagt inn av Zen

Nå har jeg ikke barn, så jeg har vel egentlig ikke rett til å uttale meg her.

Men jeg tror foreldres utsagn om seg selv må virke kraftig inn på barnas oppfatning av både foreldres og andres kropper. En mor som kaller seg selv tykk foran barna vil jo innprente i dem at det er noe galt med henne.

Jeg har jo hengt litt rundt på forum for folk med spiseforstyrrelser, og en av mødrene der nærmest skrøt av at hennes 7 år gamle datter sa ting som "Mamma, du ser tjukk ut i dag", "Mamma, du må slanke deg". Hun mente at hun ble motivert av det..

Edit: Det er jo selvsagt ikke bare foreldrenes kommentarer som spiller inn. Samfunnet rundt og det barna får høre av kommentarer om feit/tynn spiller jo inn. Sier f.eks ikke at Fjonken har stått foran ungen og sagt "Guuud, jeg er så feit".

Nei, gudene forby. Jeg har imidlertid tatt ungene for meg og forklart hvorfor jeg og gubben spiser litt anderledes enn de og folk flest gjør. Og det har gått inn hos de eldste som nå er våre vektvoktere og snopesoldater.. Ser også at min eldste sønn blir litt påvirket av mors og fars nye kosthold. Uten noe som helst oppfordring eller påbud eller pekefinger fra oss har han selv kommet til den konklusjonen at han bør bevege seg mer og også spise sunnere. Ergo har han plutselig fått interesse for hva som er sunt eller ikke og graver og spør endel om hva han bør spise for å gå ned i vekt. Det er en positiv utvikling fordi han er temmelig overvektig. Men ikke misforstå meg.. Jeg driver han ikke inn i systematisk slanking altså. Jeg bare oppfordrer ham til å tenke litt mer på hva han faktisk putter i munnen..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat