Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 20:07   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Fjonkens lavkarbopasta

PASTA PRONTO!
2 porsjoner

2 store egg eller 3 små
225 g soyaproteinpulver. ( Jeg brukte vege fuel fordi den har 0 karber)
25 g 100% glutenmel
1/2-1 ss rapsolje
1/2-1 ts salt
1-2 hvitløksfedd
Basilikum etter smak
Vann

Olje, egg, salt, krydder og presset hvitløk piskes lett sammen. 3/4 av det sammenblandete melet tilsettes. Kjøres i kjøkkenmaskin til det blir en ball, evt kna sammen for hånd. Resten av melet tilsettes og knaing/kjøring fortsetter til deigen er jevn og glatt. Blir deigen tørr kan litt vann tilsettes litt om gangen til fast, glatt og uklisset konsistens oppnås. Deigen skal verken klistre, eller smuldre. Ved klistring tilsettes ørlite soyaproteinmel. Ved smuldring tilsettes litt vann. Deigen deles i 2 og pakkes i plast og legges i kjøleskap 1 times tid.
Strø bordflaten med litt soyaprotis og kna deigen på ny og kjevle den ut til en tykk leiv. Kjør leiven gjennom pastamaskin til ønsket tykkelse og bredde og alt det der..

Fersk pasta legges i fosskokende lettsaltet vann og skal fosskoke uten omrøring i 2-3 min.

Serveres straks og da gjerne med en utvalgt lavkarbo pastasaus..

Per porsjon er det 6 g karber og da er porsjonene ganske rause.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat