Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-06, 10:41   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Exclamation

Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo!

Sitter og leser i Bibelen (eller Bedre uten brød, som den jo egentlig heter) for ørtende gang nå. Bet meg merke i en ting jeg leste i går. Jeg visste det jo egentlig, men det er jo greit for folk å vite, siden jeg ofte ser at folk skriver innlegg der de har mistet motivasjonen og forstår ikke hvorfor de ikke har gått ned i vekt eller at de står stille på vekten osv.

Vel, her er forklaringen:

Sitat:

"Alle som følger et opplegg med lite karbohydrater og mye fett over en viss tid, vil merke forandringer i kroppen som delvis kan henskrives til økt produksjon av veksthormon. Med tiden reduseres fettet, og muskelmassen begynner å øke selv om man ikke trener. Med mosjon og trening vil økningen i muskelmassen skje svært raskt".

Ja, there you have it! Ha tålmodighet, folkens. Muskler veier mye mer enn fett, derfor kan kan faktisk stå helt stille på vekten (eller gå litt opp) LEEENGE når man begynner på et slikt kosthold! Mange som lever etter OE/Skaldeman-prinsippene kjenner vel godt til dette med å stå stille på vekten, men bruker man målebånd vil man svært fort se resultater!

Jeg må bare få med siste delen også, siden det var så fantastisk:

Sitat:

Fingerneglene vokser fortere, og hårveksten reagerer også. Selv om man kanskje ikke får tilbake hår som er mistet, opphører som regel hårtapet. Reparasjonen av vev skjer også raskere, og huden blir bedre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat