Tråd: Ta en Nille?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-06, 23:10   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ta en Nille?

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Lurer på om du misforsatod meg litt jeg.Jeg tenkte ikke på å spise alt jeg har lyst på, det er noe alle vet ikke går men jeg har ikke intensjon om å kutte ut alt jeg synes er godt for resten av livet, men finne noen bedre erstatninger jeg kan spise av og til, f.eks 1 gang pr uke men klare å holde vekten. Jeg ser ikke noe poeng i å unngå sjokolade eller brus eller is for resten av mitt liv men mindre porsjoner enn før og mye sjeldnere. Men dette er helt klart etter at jeg har gått ned. Regner med at de oppskriftene Torkil har skrevet i boka er til for at man skal kunne bruke dem??? også under kuren.
Når det gjelder tablettene så valgte jeg å kjøpe de på meny og jeg leste i ketolyse boka hvilke jeg skulle ha. Men tror jeg har tatt noe feil. Jeg har selen, krom-kalsium og krom-kalium tror jeg. Får finne ut av det.

Neida, jeg forsto det bare slik du sa det jeg, at du burde kutte ut brus og sjokolade men at du har lyst på søtt av og til. Og at du har lyst på is og frukt i ferien. Ikke noe galt i det. Jeg bare presiserte at det er et prioriteringsspørsmål. Du kan spise alt du vil, men da går du ikke ned....
Og det er ikke meningen du skal unngå godsakene resten av livet heller, bare til du er ferdig med kuren som du sier. Oppskriftene i boka er der selvfølgelig for å brukes under kuren. Noe annet kan jeg ikke huske å ha sagt. Siden du skrev innlegget i denne tråden som handler om nettopp å kutte ut brus, sjokolade, is i alle former svarte jeg slik jeg gjorde.

Her på forumet lærer vi av egen og andres erfaring. Grunnen til at noen velger å "ta en Nille" er nettopp at de har funnet erstatninger for det meste av godsakene man har spist før. Lager seg desserter og godsaker som er "lovlige", og spiser det hver dag. Og porsjonene økes - helt umerkelig. For så å undres over at vekttapet stanser opp. Så det ER noen som tror de kan spise hvor mye de vil - bare det er "lovlig" etter boka. Jeg mener ikke at DU gjør eller VIL gjøre det,- jeg bare påpeker at det er slik for mange !

Når det gjelder kosttilskudd så er som sagt Ketolyse pakken en perfekt sammensetning av mengde og type tilskudd:

Sitat:

Magnesium 200 mg

Krom+Kalium+kalsium mm :
Gjærbundet Krom 120 mikrogram
Kobber 2 mg
kalsium 200 mg
kalium 560 mg
folinsyre 100 mikrogram
Vit B1 0,6 mg
Vit B2 1 mg
Biotin 50 mikrogram

Krom er viktig for insulinets virkning, det motvirker insulinresistens og dermed forbedres sukkerforbrenningen og fettforbrenningen blir bedre.
Kalsium utskilles i urinen i forbindelse med ketolysekuren og er derfor tilsatt kromtabletten for å opprettholde kroppens kalsiumbalanse.
Krom+kalium+Kalsiumtablettene tas morgen og kveld. Det er viktig at de ikke tas samtidig med selentabletten som skal tas til lunsj, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig.

Selen + sink + vitaminer:
Disse tas til lunsj. Det er viktig at selentabletten som skal tas til lunsj, ikke tas samtidig som krom+Kalsiumtablettene, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig.
Innhold pr dagsdosis ( 1 tablett)

Gjærbundet Selen 100 mikrogram
Vitamin C 90 mg
Vitamin E 15 mg
Sink 15 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin A (RE) 800 mikrogram

Denne tablett inneholder sterke antioksidanter. Vitaminene og mineralene har en kompleks og positiv virkning på fett- og sukkerforbrenningen

Når du er ferdig med de du har kjøpt allerede tror jeg det lønner seg å bruke disse. Til og med Siljevanilje som jobbet i helsekostbutikk fant ut at det lønte seg på grunn av sammensetningen etc. Presiserer at jeg ikke får prosenter eller noe av salget. Jeg mener bare at det er det beste når man er i ketose.