Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-06, 10:33   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt, Hjelp!

Huffda, det var ikke kjekt å høre. Om du har gjort de foreslått endringene og ikke har gått ned vet jeg ikke riktig hva jeg sskal foreslå. Tr du medisiner av noen art, har du vært hos legen og sjekket om du kan ha en medisinsk tilstand som hemmer vekttap ?

Opprinnelig lagt inn av Nille

• tar spesielle medisiner, spesielt noen anti depressiva og sovemedisiner kan føre til vektøkning
  • har udiagnostiert stoffskifte problem
  • har PCOS og/eller insulinresistens

Nå har det bare gått en uke, og har du målt også, - eller bare veid ? Det er mange som gpår end flere størrelser klær mens vekta står om stille. Og det er jo bare en uke siden du begynte med endringene dine.
Orker du å prøve en uke til ?

Det er uvanlig at "disse kurene" som du kaller dem, ikke virker. Men det er dessverre slik at ikke alle type "kurer" passer for alle. Kanskje du er av den typen som rett og slett på telle kalorier og at Grete Rohde varianten passer best for DIN kropp. Det er det bare du som kan finne ut.

Jeg har tatt av 15 kilo på lavkarbo. Så var det full stopp. Uansett hva jeg gjør så tar jeg ikk av mer. For meg er det OK fordi jeg er fornøyd med vordan jeg ser ut nå. Og fasongen min/størrelsen min endrer seg i positiv retning. Jeg nærmer meg 1 størrelse mindre enn i fjor (da jeg var "ferdig slanket") uten at vekta har gått ned. Jeg fortsetter med lavkarbo kosthold på grunn av de helsemessige fordelene. Jeg liker hva det gjør med huden, håret, neglene, følelsen i kroppen. Jeg er ikke oppblkåst og harmagesmerter lenger (så lenge jeg holder meg unna kuntig søtstoff). Og følelsen av velvære er mange ganger større enn på lett/lavkalori. Dessuten liker jeg bedre maten jeg spiser - dvs. lavkarbo mat !

Det er ikke lett å finne "sin" måte. Som du ser på forumet er det noen få som strever slik du gjør, men desto flere som lykkes og trives med kostholdet.

Håper det snart løsner for deg !