Sv: Kostholdet om 100 år?
Synd du melder deg ut av debatten. Jeg valgte jo å fortsette da jeg oppdaget at innleggene strakk seg over flere sider ... hehe
Jeg skal ta opp spørsmålet med Anthony igjen i løpet av helga. Selv har jeg som sagt overhodet ikke peiling på disse tingene.
Og selv om det skulle vise seg at mister Colpo er helt på jordet, kan han en hel masse om lavkarbomatens positive innvirkning på menneskene. Selv om han ikke er professor, er han en av de som har mest kunnskap om disse tingene av folk jeg har vært "borti". Sidene hans er definitivt verdt flere besøk: www.theomnivore.com
Et annet aspekt ved det moralske/etiske i debatten om lavkarbomat:
Dersom jeg fortsetter å spise høyglykemiske karbohydrater, går jeg til grunne. Hvilken nytte har så min eksistens på denne kloden? Spiser jeg lavkarbomat, kan jeg kanskje bidra til at verden blir et bedre sted for noen ... Ingen kan hjelpe alle ... eller?
Typisk meg, da: Alltid optimist Og velger altså å snu dette til noe positivt. Er jeg en navlebeskuende egoist?
Det skulle ikke forundre meg om din venninne kommer med et svært overbevisende innlegg om at verden ikke kan fø på menneskene med lavkarbomat. Og det skulle heller ikke forundre meg om det kan finnes like overbevisende eksperter som hevder det motsatte. Er det noe vi som er tilhengere av lavkarbomat begynner å bli vant til, er det jo at professorer og bedrevitere av ALLE slag, mener at vi er helt på jordet, og at lavfett og lavkalori er kilden til sunnhet og helse. Så får man vel egentlig bare stikke fingeren i jorda, bruke hodet, og finne ut hvem man vil tro på. Enige blir "ekspertene" nok aldri, uansett.
Eller?