Sv: Hvilke kosttilskudd bruker du?
Opprinnelig lagt inn av Ebbamor
Jeg spiser LifePak SuperA, Estera, TRA og Marine Omega fra Pharmanex. Selges i Nu Skins butikk i Vika i Oslo, på nettet, samt av distributører over hele landet.
* LifePak SuperA er et multivitamin med høye doser antioksidanter.
* Estera forebygger plager i overgangsalderen.
* TRA (The Right Approach) er en blanding av Tegreen (grønn te-ekstrakt minus koffein) og Cortitrol (balanserer stresshormonet kortisol i kroppen). TRA øker forbrenningen. Jeg importerer TRA fra USA.
* Marine Omega er et hyper-rent omega 3-prodkt basert på krillolje.
I tillegg tar jeg en "overdose" C-vitamin hvis jeg kjenner det kribler i halsen. Med dette regimet unngår jeg faktisk forkjølelse. Bank i bordet: Jeg har ikke vært forkjølet på fem og et halvt år! Før jeg begynte å spise tilskudd, hadde jeg kronisk bihulebetennelse fra oktober til april hvert år - fra jeg fikk det som 18-åring i 1981 til jeg begynte å spise vitaminer i år 2000. Ikke rart jeg er tilskudd-tilhenger! Kroppen min lyver ikke!
Jeg tilhører dem som tror at multivitaminer bør tas som tilskudd uansett hva slags diett man følger. Jeg tror ikke vi får i oss tilstrekkelige doser gjennom maten. Jeg er veldig opptatt av antioksidanter. Ser at enkelte her inne mener man kan få i seg for mye av dem. Dette er jeg sterkt uenig i. Jeg kommer derfor til å skrive et lengre innlegg om antioksidanter i løpet av helgen og poste det her inne.
Det ser jeg fram til! Flott!
|