Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-04, 23:07   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Maisolje, solsikkeolje og soyaolje bør HIVES, av fire ulike grunner:
1) De inneholder for mye flerumettet omega-6 fett, som virker betennelsesøkende (astma, revmatisme, allergier, fibromyalgi m.m.).
2) De er alltid varmpresset. Dette er en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer.
3) De egner seg IKKE for steking pga innholdet av flerumettet fett.
4) De vil ved bruk fortrenge sunne oljer som olivenolje, rapsolje, avokadoolje.

Desverre så drar denne lista med seg majones, kaviar og majonessalater i dragsuget....

Dette skrev MHM tidligere en gang..... Vet ikke om det er svar på det du lurer på, men det var så godt innlegg at jeg kopierte det inn allikevel !!

Kaldpressede oljer er sunne fordi de ikke er varmebehandlet og "ødelagt" - tor jeg det betyr.

Hellmanns påstår at de lager sin majones av kaldpresset olje. Jeg har sendt en mail, men har ikke fått svar/bekreftelse fra dem. Hvis jeg finner mailen igjen skal jeg purre og sende den igjen OG gi deren beskjed !