Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?
Lei ?? Spise "normalt" igjen ?
Det handler om valg og muligheter - ikke om offer.
Må le litt, for du høres akkurat ut som svigers. De lurer fælt på når jeg skal begynne å spise "normalt" (dvs. brød, ris, pasta og poteter) igjen. De la ikke merke til at jeg alltid har spist veldig lite av det. Men når jeg IKKE spiser det i det hele tatt - ja da kommenteres det. Samtidig skryter de av hvor flott jeg har blitt og hvor flink jeg har vært. De forstår ikke at jeg aldri kan gå tilbake til å spise slik jeg gjorde før. Gjør jeg det ender jeg opp ved utgangspunktet igjen. Med en overvektig kropp jeg ikke trives med. Hvorfor begynne å spise det som gjorde meg feit og i tillegg sjuk ! ?
Ketolysekuren er en kur, - hvor man kan (og det er meningen at man skal) gå gradvis over til enten Atkins vedlikehold, Fedon Lindberg eller Grete R kosthold etterpå - for å vedlikeholde vekten og holde kroppen i balanse (hvordan man gjør det med Grete R, har jeg ikkehelt klart å finne ut. Det overlater jeg til andre). Atkins er en kostomlegging hvor man gradvis legger til mer og mer karber, slik at man til slutt ender opp på vedlikehold (der jeg er nå) som er så og si det samme som et Lindberg kosthold.
Jeg har levd lavkarbo i mange år, flere enn de fleste her inne. På grunn av ytre omstendigheter som sykdom og andre viderverdigheter, har jeg falt av noen ganger. Men nå er det snart fire år siden sist og jeg er ikke lei enda. Jeg spiser mat jeg liker, som kroppen min vil ha og liker. Jeg har store helsemessige fordeler ved å spise som jeg gjør. Så hvorfor skal jeg spise mat andre vil jeg skal spise ? For å glede dem ? Jeg har gjort en vellykket kostomlegging - det er det det handler om.
Men da er det jo viktig at man liker maten man spiser, - at man ser muligheter istedenfor hindringer/problemer og at man føler på kroppen at dette er det rette.
Og når jeg ser meg selv i speilet ser jeg at det er verdt det, at jeg har valgt riktig. Og valget var enkelt......
Nei....... jeg begynner ikke å bli lei !