Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-06, 12:55   #1
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Johannesbrødkjernemel

Mulig denne infoen allerede ligger her inne, men jeg fikk faktisk ikke opp noen tråder når jeg søkte på johannesbrødkjernemel - selv om jeg VET det er snakket om utallige ganger...

Anyways -

noen som vet næringsinnholdet i johannesbrødkjernemel ? Jeg er jo stuck i tysklandshelvetet i over tre uker til, og savner min hjemmelagde bringebæreddik - dressing - men så! På nærbutikken her kjøpte jeg hvitvinseddik, bringebær, flytende natreen og, ja nettopp, johannesbrødkjernemel - det ble DØDSbra! På glasset med johannesbrødkjernemel sto næringinnholdet oppført som 13 kcal / 1 g prot, 1 g karb, 0,5 g fett pr 100 (!) g. Man trenger ca 2 gram pr 0,2 liter saus / 0,4 liter suppe - så det sier seg selv at dette er gunstige greier. Det tyknet helt perfekt, lagde tjukk dressingsaus av vann-tynn vineddikpå ca 3 min, bare ved å tilsette og riste flasken godt.

Mitt spm er altså - er næringsinnholdet på det johannesbrødkjernemelet vi får hjemme i norge det samme? En kan jo aldri gå ut fra noe som helst, føler jeg, og... Noen som vet? Er det ikke det samme skal jeg kjøpe med meg noen glass herfra hjem, men vil jo gjerne slippe drasse på dem..

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat