Heisan,
Tidligere i år sa jeg at jeg skulle på reise til Østen med Singapore Airlines og at jeg hadde bestilt lavkarbo mat på flyet (såkalt "non-carbohydrate meal") og jeg ville komme med en liten rapport etter turen. Her er hva jeg fikk:
København - Singapore, lunsj etter avgang
Forrett: Spekemat med salat og sopp, godkjent
Hovedrett: Stekte kongereker, tomat, erter, mer sopp og brokkoli, godkjent
Dessert:Fruktskål, jordbær, melon, appelsin, druer, godkjent
Tilbehør: Brød og smør, fy! Riktignok lettsmør, men dog, her er noen som ikke vet hva de gjør, men kanskje en forglemmelse siden alle fikk brød.
Vin, etter eget ønske, derfor godkjent, hehe...
København - Singapore, frokost før ankomst
Forrett: Appelsinjus, godkjent etter å ha sjekket at det var "ren" jus.
Hovedrett: Eggerøre, stekt paprika, bønner, biffkjøtt, masse smør/fett, godkjent
Dessert:Fruktskål, jordbær, melon, appelsin, druer, godkjent
Tilbehør: Brød og smør, igjen! Oi, kanskje jeg burde klage til cateringselskapet?
Jakarta - Singapore, frokost
Forrett: Ostetallerken, godkjent.
Hovedrett: Stekte reker og fisk (umulig å si hvaslags, men fet og god i smak var den), godkjent
Dessert:Gele, godkjent (riktignok helt smaksløs, så her er det hverken sukker eller søtstoff, sikkert bare vann og gelatin, sukk, uspiselig...)
Null brød og smør (her har de skjønt det, men så er brød og smør heller ikke så vanlig på disse kanter)
Singapore - København, middag/nattmat etter avgang
Forrett: Ostefat, godkjent (litt lei siden jeg allerede hadde spist det tidligere same dag).
Hovedrett: Ostegratinert kyllingbryst, kjøttboller, godkjent (selv om jeg ikke aner hva som er av karber i kjøttbollene
Dessert: Gele, igjen, godkjent, men ikke spist
Singapore - København, frokost før ankomst
Forrett: Laks og ost, godkjent, men en noe snodig blanding
Hovedrett: Omelett, kjøtt og pølse, godkjent (selv om jeg ikke aner hva som er av karber i pølsen, kjøttet er sånn typisk kjøtt på boks, greitt nok)
Dessert: Gele, igjen, godkjent, men ikke spist
Appelsinjus, godkjent.
Alt i alt, meget godkjent, store prosjoner og perfekt tilberedt (jeg har reist med littavhvert og rundtomkring, så flymat kan jeg litt om). Kan også nevne at en av de store fordelene med å bestille spesialmat er at man blir servert først, gjerne LENGE før de andre, noe som kan være en fordel hvis flyet er fullt og du sitter på den raden som vanligvis får sist.
Kan til slutt nevne at billettprisen Molde-Singapore t/r var kr 10000.
Noen som ble sultne?