Takk for oppklarende svar, Fjonken og Torkil Da knasker jeg videre på mitt sprøstekte kyllingskinn i tygg forvissning om at det gjør like godt som det smaker Det begynner å gå opp et lys for meg ... Jeg har nemlig i alle mine ca 20 overvektige år alltid hatt optimale blodverdier og blodtrykk - til stor provokasjon for mine gjennom tidene skiftende fastleger. Det må jo rett og slett være fordi animalsk fett alltid har vært hovednæringskilden i mitt kosthold? Jeg har nemlig aldri "klart" å spise lavkalori og lavfett, men alltid falt tilbake til fettrik kost etter halvhjertede forsøk på å følge Grete Roedes kostråd. Jeg har "alltid" forstått at noe har vært galt med matinntaket mitt ... men det er først nå jeg begynner å forstå rekkevidden av det egentlige problemet: karbene! Det er for j***** at jeg skulle måtte behøve å bli 43 år før jeg forsto "sannheten" om min egen kropp ... men med lavkarbomat har jeg forhåpninger om å leve i hundre gode år til ... hehe ... det er vel lov å være litt optimistisk?