Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-06, 21:54   #5
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysedietten og Svangerskap

Hei
Jeg er enig med både Iset og Nille. Men ikke helt

Det finnes ikke forskning på ketose hos gravide, vi vet ikke om det er trygt, derfor må vi fraråde det. Samtidig vet vi at mange har vært gravide og i ketose uten påviselig skade på fosteret.

Når vi slanker oss er det en vanlig oppfattelse at vi nærmest blir forgiftet av giftstoffer som lagres i fett. OK, vis meg en god vitenskaplig undersøkelse som bekrefter dette. Mange angir dette som en snahet her i forumet, men det finnes neppe belegg for det.

Ketolysetablettene er innen de restiktive norske grenser for kosttilskudd, men egentlig helt unødvendige i forbindelse med graviditet.

Overvektige gravide bør helt korrekt spise lavkarbo, men ikke være i ketose. Det er svært viktig at man spiser veldig variert. Det forebygger allergier ( det som fosteret utsettes for i mors mage, blir det ikke allergisk imot). Fet fisk eller tran er særdeles viktig.

Regelmessig mosjon er viktig for å motvirke insulinresistensen og risikoen for svangerskapsforgiftning.

Vennlig Hilsen og lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat