Ode to Jack Bauer
Klippet fra min nieses blog (med tillatelse)
Det var så godt skrevet at jeg bare måtte dele det med dere !
<3 Ode To Jack Bauer <3
Han har klart det igjen. Selv om jeg hadde bestemt meg for å slutte å følge med på 24 etter forrige sesong, ble jeg dessverre fristet av TV2 som viste de 2 første episodene av sesong 5 på torsdag. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg lastet ned de 2 neste episodene på forhånd, siden jeg ikke eier tålmodighet. Jeg er nå kommet så langt som episode 11, og jeg sier det samme jeg har sagt hver sesong: Jack bauer er tøffeste mannen i byen!

Jack Bauer er 3-i-1 superhelt. Ja, superhelt faktisk! Nei, han har ingen superkrefter, men det har jo ikke Batman heller! Jack Bauer er som James Bond, MacGyver og G.I Joe i 1. Han er smooth som Bond, handy som MacGyver og verdens beste soldat - selv om han har en tendens til å ignorere ordre. (PS: legg merke til at når jeg lover 3-i-1 så er det faktisk 3 komponenter tilstede, i motsetning til Kinderegg, med bare 2 komponenter. LEKEN ER JO OVERRASKELSEN!!!)
Jack Bauer er hardere enn Kevlar! Jeg ville sagt at han har nerver av stål, men mannen klarer sikkert å bøye stål med bare hender hvis han virkelig er innstilt på det. Men ikke tro at Jack Bauer er kald eller hjerteløs, han er faktisk en heller sensitiv mann:
-Han blunker alltid følelsestunge blunk når et liv går tapt unødig.
-Han gråt jo for USAs beste fiktive president, David Palmer.
-Han er mester på å si "Damnit!" når uskyldige sivile liv blir satt på spill
-Han har ofret livet sitt for andre utallige ganger...
...Med det siste punktet er det viktig å tilføye: Jack Bauer Never Dies. Joda, han kan godt bli erklært død og sånt, men han kommer alltid tilbake.
Jack Bauer klarte å unngå en internasjonal krise mens han hadde heroin-absitenser. Nå vet ikke jeg hvor mange junkies dere har sett, men jeg tviler på at noen av dem klarer noenting med abstinenser.
Klassisk Bauer: "The only reason you're still conscious is that I don't feel like carrying you".
Det er ingenting Jack Bauer ikke klarer. Bortsett fra den haugen med issues han går og bærer på, er han drømmemannen.

Er du ikke overbevist om at Bauer er tøffest i verden? LES: http://www.michaelsean.net/archives/...orld_accor.htm