Sv: Lavkarbo flymat
Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Påstår du at jeg betalte for de fæle baguettbollene jeg og gubben fikk sist vi reiste til og fra Praha, Nille? Da skal jeg jaggu forlange redusert flybillettpris neste gang. For sånn mat vil ikke jeg ha, den var jo totalt uspiselig.
Det er derfor flybillettene me de fleste selskap blir billigere og billigere - fordi de kutter ut matservering. Hvis du ikke må betale for maten og får dårlig mat har du ikke så mye du skulle ha sagt, tror neppe det hjelper å klage (selv om jeg har litt problemer med å ta det alvorlig at du har tenkt å kreve avslag ). Får ikke både billig billett og GOD mat vet du - det er Murphys Lov det. Det har med mengde, med tillaging og lagring å gjøre vet du. Endret lufttrykk gjør noe med både maten og smaken vår. En kokk forklarte meg dette ganske så inngående engang, - ikke mye jeg husker ser jeg nå. Men uansett, billettprisen går ned. Vil du ha mat, må du betale, - og i flere selskaper som har betalingsordning er maten faktisk ganske OK. Engelske og tyske selskap har dårligst mat sies det. Hvis du klager på maten du har kjøpt vil du sannsynligvis få pengene igjen - om du ikke har spist den opp. (Det er jo ikke snakk om store formuen da). Selv om enkelte selskaper har forbud mot medbragt mat så kan de faktisk ikke nekte deg å ta med det du KAN spise om du ikke kan spise det de selger. Jeg påberoper meg raskt allergier av ymse slag jeg for å kunne ta med egen og slippe å spise sølet mange serverer.
Men som sagt, på langruter ute av Europa får man mat (på de aller fleste jeg har hørt om iallefall).
Jeg skal reise med SAS til USA - og med nesten 11000 pr billett bør maten jeg får være spisbar. Men uansett har jeg med meg kriseniste i håndbaggasjen. det er tross alt ikke dagevis man skal fly. Det er 7-10 timer og det er alltid NOE man kan spise. Til og med på BA til Mauritius var jeg ikke sulten - selv om maten var det verste jeg noen gang har fått servert på et fly. (Bortsett fra teen på Aeroflot som smakte sterk kaffe - og sikkert var det og).