Sv: Lavkarbo flymat
Må få tilføye at jeg ikke har påstått noenting som helst om din tur til Praha. jeg ante ikke engang du hadde vært der.... Skal ikke ta noen prinsipp diskusjon her, men har du kjøpt en vare du ikke er fornøyd med har du alltid klagerett. Men du har ikke refusjonsrett. De fleste selskap opplyser på sine sider hva billetten er inkludert. Er et ikke mat så er det ikke mat. Selger de mat, men ikke mat du liker, kan du klage, men du har ikke rett på avslag i prisen. Men klager du kan det jo hende at maten blir bedre ? På samme måte som du har klagerett men ikke rett til avslag i prisen om nærbutikken din ikke fører det brødet du liker eller du syns smaker vondt. Klager du kan det hende de tar inn "ditt" brød, men du har ikke krav på det. Er brødet dårlig får du sannsynligvis pengene igjen, - om du ikke har spist det opp....
Selskapene kutter ikke matservering uten å ha undersøkt først. Nitidige undersøkelser blir gjort direkte hos kunder, dvs. de reisende, spesielt de som reiser ofte (de dette betyr mest for), hos kunder via reisebyråer etc. Når de får spørsmål om hva som betyr mest, matserveringen eller billettprisen, svarer over 90 % at de ikke bryr seg om maten, bare billettprisen blir satt ned. Og da følger selskapene det kundene ønsker. Det er umulig å diffrensiere hva folk ombord har betalt og gi de som har betalt over et visst beløp mat f.eks. Men snittprisen på hvert sete har gått kraftig ned over hele linja de siste årene. Og alle selskapene kutter kostnader er de kan. det betyr mindre av det meste, og ikkeno mat der det ikke er nødvendig.
I følge Norsk Reisebransjeforening er det svært få som klager på flymaten. Alle vet at det ikke er noen kulinarisk opplevelse, ingen venter det og dermed er det ignen som klager heller......
Men noen må jo begynne ! 
__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
|