Sv: Barnehagen tror prim og banos er sunnere enn syltetøy!
Kjære Sirkeline! Nei, dere er IKKE tanter! Vel er jeg tillitsvalgt i Utdanningsforbundet - men det er NÅ. Min sønn som nå er 29 gikk i barnehage i sin tid - og der fikk vi klar beskjed om at det het VOKSNE. De var ingens tanter!!! Så enig, så enig! Vi forhandler søren meg ikke for TANTER - men for førskolelærere! (Dessverre ikke med så stor suksess ennå . . . Men vi jobber med saken!)
Ellers har min søster to barnebarn, en gutt som nå er snart 8, og en jente på 4 1/2. De har relativt nylig blitt satt på en "diett" med lite sukker - og foreldrene hyler over seg over hvor mye lettere disse ungene er blitt å ha med å gjøre.
Men er det rart da???
Jeg tittet på noen unger på et supermarked her forleden - og det slo meg at hvis man IKKE gir dem loff med nugatti, men heller kjempegrovt brød med skinke eller makrell i tomat eller noe, så ville de aldri ha herjet sånn i handlevognen, og ikke hylt og grått sånn når alt det raske blodsukkeret falt sammen, så de ble trette og irritable...
EN ting er forhandlingsgenerasjonen, en annen ting er at man behøver ikke fôre dem til å mislykkes her i verden!
Gi barna ordentlig mat - det er det JEG mener!