Tråd: Ica
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-06, 04:56   #7
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ica

Nei, jeg har ikke lest den. Men jeg skriver under på Nilles innlegg.

Jeg driver jo og lærer opp barn på skolen - bl a som heimkunnskaps-lærer. Jeg "må" dermed følge denne gamle greien - men jeg fletter nå inn litt av mitt lell...

Jeg sier at de bør for det meste og sånn i hverdagen ligge unna fint mel og sukker, og at "ordentlig" mat er veldig grovt brød med næringsrikt pålegg som leverpostei og makrell i tomat og ost og kjøttpålegg, og at de bør spise mye grønnsaker. Og - ja! - jeg sier at hvis man er forsiktig med karbohydrater, kan man tillate seg mer fett. Så snakker jeg litt om blodsukker - hvilket egentlig er lett for meg uansett, for jeg har mange diabetikere i familien, og den sykdommen eter jo om seg, så det er det jo mange som har litt kjennskap til. . . Så hvis vi har f eks en juleavslutning der det er lov å ha brus og snop, så sier jeg LITT snop, og dere SKAL spise ordentlig mat først! (Og så ser de at jeg spiser salat til lunsj, og dermed har det spredd seg - det var mange i 7. klassen min som spiste salat til lunsj de siste månedene!)

Min nevø har for en tid siden sluttet å gi sine to barn på 7 og 4 sukker og raffinerte karber, og han og fruen forteller at det er en helt annen verden! Ungene er rolige og lette å ha med å gjøre!

Så da så. Kanskje det ikke er for alle, men alle kan lære av det!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat