Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-04, 23:23   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

men ikke alle behøver eller har like god nytte av en lavkarbo diett fordi de er godt tilpasset et kosthold med mye karbo.

Da jeg begynte med Atkins første gangen i 1982 var jeg medlem av en "helseklubb". Etter mislykket GR kurs, svarte jeg på et spørreskjema de hadde utarbeidet for å finne ut hva som ville passe best for meg. Ut fra dette skjemaet og svarene mine kom vi i fellesskap frem til at å telle karbohydrater Ketosekontroll - "Den profetiske diett" var det rette for meg. Samme året var jeg i USA og leste en av de første utgavene av Dr. Atkins. Da jeg kom hjem og sjekket boka fra Helseklubben viste det seg at Den Profetiske Dietten VAR Atkins. (ref. Helsesalongens Slankebok, utgitt på Etcetera forlag 1980, side 81 - 6.metode)

1. metode var tre dagers renseprogram
2. metode var "hvit diett" - en blanding av karbo og kaloritelling med faste oppsatte måltider
3. metode var kaloritelling a la GR
4. metode var kalorier etter listevalg (300 kalorier pr måltid etter en liste)
5. metode var 55 gram karbohydrater pr dag med øking av karbohydrater når vekt mål var nådd.
6. metode var Den profetiske diett "Dette er den berømte Dr. Atkins slankediett, eller den vi kaller det profetiske kosthold" som det står i boka.
(Atkins er ikke noe nytt i Norge eller på norsk altså).

Når jeg leser i boka nå ser jeg at en stor del av boka er viet det psykiske i forbindelse med slanking og mat - hva, når og hvorfor. Livsstilsendring etc.

Alle er forskjellige og har forskjellig utgangspunkt. Hva som passer for en passer ikke nødvendigvis for en annen. Vi må ha repekt for hverandre og det faktum at det finnes forskjellige metoder for forskjellige folk. Jeg ser ingen grunn til at denne respekten bare skal gå en vei (slik de tidligere nevte personer i media tydeligvis mener). Det dummeste man kan gjøre innenfor salg eller på andre områder i livet er å rakke ned på motstanderen !! Det innbyr ikke til respekt .. HØRER DERE DER UTE !!!!

(jeg fant forresten mye annet interessant nå når jeg kikker i boka igjen ...men det er en annen tråd !!)

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg mener det er det beste å ta av langsomt for at resultatet skal bli best mulig.

Bare se på sig'en min du !!