Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-06, 12:46   #12
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Soyaolje til steking

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg liker heller ikke oliven, Men olivenolje er godt, det smaker annerledes, iallefall de dyre gode merkene.

Samme her.

Jeg vil fraråde å bruke soyaolje fordi den er varmpresset, og fordi den har for mye omega 6. For mye omega 6 i kostholdet fremmer betennelsestilstander i kroppen.

Anbefaler Olivenolje eller raps, men husk å ikke steke på for høy varme. Heller lavere temp og lengre steketid.

Ellers, så er det jo å anbefale å steke i smør, eller cocosa (den til steking), sistnevnte bruker jeg endel, og den er heeelt smakfri. Den bruker jeg når jeg vil steke på litt høyere varme.

Sist redigert av Summer : 30-06-06 kl 17:17.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat