Her sitter jeg klokka fem om morran og får ikke sove fordi jeg har noen #&%"*^`?=#€%&" mygg på soverommet. De summer. Og stikker. Og summer igjen. Myggen elsker meg. Og jeg blir GAL!!! Jeg er allergisk mot mygg. Ikke bare fordi jeg hater dem, men fordi jeg får noen voldsomme reaksjoner på stikkene. Jeg hovner opp, og klør meg til blods selv i søvne. Det renner verk i dagesvis, og jeg kan "vedlikeholde" et stikk i uker og måneder. I perioder ser det ut som jeg har vært i krigen. Og etter hver sommersesong har kroppen nye, stygge arr. Blæææh! Jeg HATER mygg! Da jeg begynte på ketogen kost, så det ut til at myggen begynte å unngå meg. For en vidunderlig "bivirkning" av å gå på lavkarbomat!!! Jeg fikk en ide om at det skyltes at blodet ikke var så søtt lenger. Det er vel et munnhell at myggen liker søtt blod, men jeg tenkte altså at det måtte være noe i det likevel. Men lykken varte dessverre ikke evig. Nå ser det ut til at myggen har funnet meg igjen. Kan det være fordi jeg har begynt å tillate meg å drikke Cola Light? Jeg har prøvd "alt" for å unngå å bli stukket. Jeg har prøvd "alt" for at stikkene ikke skal klø. Nå er jeg i ferd med å bli sprø!!! Har noen noen gode, VIRKSOMME råd mot mygg? Alle bidrag mottas med stor takk!!! Desperat hilsen Ebbamor