Sv: Jeg HATER mygg!!! Hjeeeeeeeeeeeelp!!!
Takk for alle gode råd! Allergitabletter a la Zyrtek og Aerius er prøvd for lengst - uten hell. Hvitløk og C-vitamin hjelper heller ikke, men jeg spiser det nå likevel, det har jo mange andre fordeler.
Vurderer å kjøpe meg et myggnett til å henge opp rundt senga mi. Og kinintabletter skal jeg jaggu be om å få av legen min for å teste det ut. Jeg har jo hørt at det brukes forebyggende mot malaria ... har det fæle bivirkninger, tro? Nei, kan ikke være så ille som summen av alle myggstikka, hehe ...
Noen som har noen formening om hvorfor jeg ikke ble stukket de første ukene i ketose - og hvorfor jeg atter er elsket av uhyrene igjen nå. Var det acetonlukta de ikke likte? Er det mulig at mygg liker Cola ligth??? (Er ikke helt klar for å ofre min siste avhengighet ennå - med mindre jeg VET at myggen kutter meg ut om jeg dropper Cola lighten.)
Hva med noe som tar kløen? Har prøvd alt det som virker på vanlige folk - fra lidokain til eurax til gudene vet hva de heter alle de såkalt kløedempende kremer og oljer. Noen sekunders lindring har jeg bare fått av noe illeluktende greier jeg en gang kjøpte i Hellas. Men da ble jeg jaggu kvitt både gubbe og unger også! Det stinka! Noen som vet om noe som VIRKER?
Fortsatt desperat kløende Ebbamor