Sv: Jeg HATER mygg!!! Hjeeeeeeeeeeeelp!!!
Opprinnelig lagt inn av Ebbamor
Og kinintabletter skal jeg jaggu be om å få av legen min for å teste det ut. Jeg har jo hørt at det brukes forebyggende mot malaria ... har det fæle bivirkninger, tro?
Jeg tok kinin når jeg var i sør-afrika siden vi skulle ut i bushen. Men jeg ble så sinnsykt kvalm at jeg bare måtte slutte å ta det. Jeg ga opp etter 3-4 dager. Samme skjedde med en av de andre.. så det er kanskje noe man bør vurdrere. Spør du meg er det ikke verdt det!
Er forøvrig selv allerigsk mot insektstikk, og myggen elsker meg selvfølgelig.... Forrige helg fikk jeg 19 myggestikk på ryggen, fordelt på to områder på ca 5x5 cm.... Blindeskrift! Ikke et eneste stikk på resten av kroppen, kun de to områdene. Merkelig. Men jeg har klødd så mye gjennom livet at jeg tror jeg har begynt å bli immun mot kløen. Det klør selvfølgelig litt enda, men ikke så mye som før.
Men hva med å prøve noe lett bedøvende salve? Ibux-salve f.eks? Eller å legge is på de så man mister følelsen en stund? Det har jeg prøvd et par ganger i de mest desperate periodene.
Eller den nye solkremen mot brennmaneter, kanskje den virker mot mygg også?