Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-06, 17:38   #14
Mylos
Juniormedlem

Mylos sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Alder: 56
Mylos er på en erverdig vei

Sv: Jeg HATER mygg!!! Hjeeeeeeeeeeeelp!!!

Mitt beste tips er tørket appelsinskall på glass! Ta vare på appelsinskallene etter at du har spist appelsin. Tørk dem, og ha dem på glass! Når mygga begynner å plage skrur du av lokket, og lar duften spre seg. Ha gjerne flere glass rundt omkring... Spesielt innendørs (og i telt) er det utrolig effektivt. Nesten sånn at mygga står i kø for å komme seg unna..! (Husk å skru igjen lokket etterpå slik at ikke alt fordamper...)

Et annet tips er å kle seg i farger som ligner snø og is... Mygg liker ikke snø og kulde! Glem den "sorte, slankende", og finn heller frem den "hvite, flagrende"..

Har hørt at mygga "går etter" noe i utåndingslufta. Dermed kan man faktisk lure mygga med å puste gjennom en slange...! (Kan jo kanskje være et tips å ta med seg dersom man skal på fisketur, eller skal sitte på en jaktpost???) Noen hadde gjort et forsøk der den ene pustet gjennom en slange som var stukket inn i en svart bamse, og den andre pustet gjennom en slange som var stukket inn i en hvit bamse. Forsøkspersonene ble ikke stukket, men den sorte bamsen fikk minst dobbelt så mange myggstikk som den hvite!!! - Uansett hvem av dem som pustet i slangen!

"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil." Kinesisk ordtak
Mylos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat