Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-06, 08:13   #14
Hilde3
Medlem

Hilde3 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 66
Hilde3 er ny på veien
Smile

Sv: Hva skal spises før en heftig kraftprøve?

Opprinnelig lagt inn av themonk

Det hørtes ut som en utrolig god plan hvis du ønsker å møte veggen i ung alder.

Forresten vil ikke prestasjonen på langvarige treningsøkter ha noen effekt av å lade opp med karbohydrater. Med mindre du løper 100m eller lignende er det best å bare spise det du spiser til daglig. For 99% av lavkarbo-befolkningen er det unødvendig å tenke på hva man skal spise før og etter trening.

Hei!

Av egen erfaring med mye trening i mange år, vil jeg driste meg til å si at dette ikke stemmer i det hele tatt. Ved større fysiske utfoldelser har karbohydratlagrene i kroppen stor betydning på yteevnen og utholdenheten. På ketolysekuren anbefales ikke større fysiske utskeielser, av den grunn. Jeg har gått på ketolyse i 3 uker nå og har funnet ut at den ikke er så god å gå på kombinert med hard trening. Modert derimot går vel greit. jeg lader opp til Birkebeinerrittet og må nok vurdere å spise mere (langsomme) karbohydrater i forkant av rittet. Hvis ikke blir det krise etter noen timer. Samt ha med flytenede druesukker underveis. Etter trening er det også lurt å fylle på med sunne karbohydrtaer (frukt,nøtter, en "bar", juice, etc.for at ikke muskelmassen skal minske. Hva sier "sjefen" om dette?

Hilde

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat