Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-06, 08:56   #6
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

I går prøvde jeg akupunktur for første gang. Jeg har i lengre tid strevd med lite energi og masse syre i kroppen og tenkte det kunne hjelpe (legene forstår ingenting av det). Han kjente først på pulsen og sa at den hadde lite "substans" (=lite energi) og da han satte nålene kjente jeg ingenting. Nada nix. Han sa jeg hadde svært lite energi, men det hadde jeg jo allerede sagt til han. Har noen erfaringer, helst gode, med akupunktur? Er det bare humbug?

At du ikke kjenner noe når nålene settes betyr ikke at det ikke virker. Jeg vil heller si at det at akupunktøren ikke skrur og vrir i nålene - så det gjør vondt/er ubehagelig - er et kvalitetsstempel.

Hvis du er plaget med mye syre i kroppen anbefaler jeg deg å begynne med 'optimalsett' fra FitLine http://535330.well24.no/?exe=90&sc=1&&crypt=200607&&

Når det gjelder energi, så er det et stort og komplekst tema. At du sier at du har lite energi - og at akupunktøren sier at pulsen din har liten substans trenger ikke være det samme. I akupunkturen jobber vi med organ-energier og kan kjenne energien til de forskjellige organene ved hjelp av pulsdiagnose. Det er DEN energien akupunktøren snakker om.

Lykke til - akupunktur fungerer som bare rakker'n det!

Stor fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat