Tråd: Bakemiks
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-06, 11:07   #34
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Bakemiks

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Pizzabunn kan man kun lage helt perfekt med durumhvete.!!!

Med bakemiks er timing løsningen. Blir den forstekt for lite blir den som en klut, stekes den for mye blir den hard. Sån passe stekt er den spiselig.
Kjenn med en finger om den kan "bære" fyllet. For ekstra tørr bunn kan man forsteike bunnen først, deretter ha på tacosaus, så steike2 min for å tørke opp sausen litt før man kommer osten på.

Jeg bruker en langpanne, forsteker bunnen, hiver ut et lite glass tacosaus ( den med mindst KH) og legger ost oppå, DERETTER resten av fyllet ( ikke fyll under ost, det avgir væske som må trekke ned i bunnen når det ikke kan trekke opp gjennom osten.

Pizzabunn er nok noe av det vanskeligste å få til med godt resultat.

Lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg kjørte faktisk to bunner og to porsjoner. Den ene ble stekt i 5 min og den andre i 7 min.. Og med litt lavere temp enn oppgitt i oppskriften( Dette fordi min ovn oversteker litt i forhold til standard) Men begge bunnene hadde samme konsistens og samme svampaktige sugeevne.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat