Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-06, 12:00   #12
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Jeg trenger sårt hjelp til ei venninne.....

Opprinnelig lagt inn av Heiko

Hva vil du anbefale da, når hun elsker poteter, brød og ris??? Selv gikk jeg kun på veldig lavt inntak av karber, masse kjøtt, egg og veldig masse vann! Jeg kjøpte en del bøker, men ble bare mer og mer tussete i hodet, når det var en del ting som var forskjellig fra bok til bok. Og jeg har hele tiden sagt, dette skal ikke bli manisk!!! Jeg ønsket å endre kostholdet vårt, og har gjort det. Før var det veldig mye Big One til middag, potetgul og sjokolade til kvelds, og den beste frokosten jeg fikk, var sjokoladepudding med vaniljesaus... Jaggu på tide å endre dette, ikke sant? ;o) Men etter vi endret dette i jan 06, mistet jeg alt higet etter søtt. Hvis vi skeier ut i dag, er det med taco, eller evt en pizza, da uten skorpe. den får hunden! ;o) Og vekta går bare sakte men sikkert nedover... Jeg selv har mistet 10 kg, mens sambo har mistet rett rundt 20 kg. Går mye med hunden og sykler når vi har tid, men ikke masse. Og dette er uten å bli manisk... Men hva type diett bør hun prøve, tror du? Fin dag videre i sola!!!! )

Sjekk ut hvor motivert hun er til å endre kostholdet. Man må jo gi slipp på en del "elsklinger". En knallstart må vekttap kan man jo få med ketolyse og Atkins.. Søtsuget forsvinner jo også. jeg synes det er lettest når jeg vet at karbo generelt er bannlyst (blir mindre diskusjoner med meg selv). Og etterhvert gå over på generell lavkarbo. Men motivasjonen må være til stede, det koster å legge om fra gamle vaner.

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat