Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-06, 10:36   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Mange spørsmål fra en nybegynner

Hei Fast-i-fisken!
Ketolysekuren er, som du vet, basert på 15 g karbohydrater for kvinner og 20 g karbohydrater for menn.
Håper du har lest boken nøye,- det er meget viktig!
Du skal spise variert med bl.a. kjøtt, fisk, egg, fett, fete melkeprodukter og varierte salat og grønnsaker hver dag. Jeg bruker å si at mesteparten av karbohydratene bør bestå av salat og grønnsaker. 100 g brokkoli og blomkål gir f.eks. ca 3g pr 100 g. Spis helst litt salat/grønnsaker til de fleste måltidene. + Vitamin og mineraltablettene som hører til kuren.
Det er veldig lurt og nødvendig å veie all mat med karbohydrater den første tiden, ellers har en lett for å spise for lite. Mye fett, nok mosjon og nok væskeinntak er også svært viktig.
Salt er viktig, men jeg synes iallefall jeg må være forsiktig med å spise for mye salt, og dessuten kan spekemat innholde endel sukker.
3-4 måltider er nok når en går på ketolysekuren. Forbrenningen oppretteholdes hele døgnet.
Håper dette er svar på, iallefall noen av, spørsmålene dine.
Lykke til videre!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat