Sv: Gå fort ned i vekt
Opprinnelig lagt inn av wasabi
Det er viktig å finne det som passer for hver enkelt. Vi er alle ulike. Men jeg får inntrykk av at mange her inne tror blindt på de ulike kostholdsfilosofiene.
Jeg studerer ernæring (ernæring kombinert med medisin) og blir veldig bekymret av å se utviklingen.
Både Fedon og Atkins (bl.a) har mye bra... Men det kan bli litt ekstremt når man presterer å si at fett er bra... Jeg tviler på at noen av disse "diett ekspertene" mener at mettet fett er sunt,så det er viktig å være realistisk, skeptisk og fornuftig til slike ting.Man bør ikke overdrive.
Hvis dere ønsker å kutte karben-gjør gjerne det.. men ikke bytt det ut med fett..Bytt det heller ut med protein-eller helst kun reduser karben,økt proteinene og ikke overskrid en fettprosent på 30... og da snakker vi minst mulig mettet fett.
Kroppen trenger næringsstoffer for at de ulike organene skal fungere.. du ønsker vel et langt rikt liv?
Mettet fett er ikke farlig. Det er transfettet som er farlig.
Grunnen til at Fedon ikke anbefaler store mengder mettet fett er ikke fordi det er farlig, men fordi det ikke skal gå på bekostning av de essensielle omega 3-fettsyrene.
Ikke tro alt du lærer på skolen 
|