Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-06, 20:43   #21
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gå fort ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av wasabi

Både Fedon og Atkins (bl.a) har mye bra... Men det kan bli litt ekstremt når man presterer å si at fett er bra... Jeg tviler på at noen av disse "diett ekspertene" mener at mettet fett er sunt,så det er viktig å være realistisk, skeptisk og fornuftig til slike ting.Man bør ikke overdrive.
Hvis dere ønsker å kutte karben-gjør gjerne det.. men ikke bytt det ut med fett..Bytt det heller ut med protein-eller helst kun reduser karben,økt proteinene og ikke overskrid en fettprosent på 30... og da snakker vi minst mulig mettet fett.
Kroppen trenger næringsstoffer for at de ulike organene skal fungere.. du ønsker vel et langt rikt liv?

Selvfølgelig mener de at mettet fett er sunt?! Og lavkarbo-lavfett er jo ikke noe man bør trakte etter. Du snakker jo om Ernæringsrådets kostholdsregler her, der man ikke skal spise mer enn 30 % fett. Vet du hvilket forum du egentlig er på?
Jeg mener ikke å være krass, men bare undrer meg litt over om du i det hele tatt skjønner hvor du egentlig er henne hehe.

Har du lest disse linkene?

Kjøtt og fete meieriprodukter er sunt

Fett er sunt

Spis fett - bli slank

Mer fett - mindre karbohydrater

Melk - sunnere enn sitt rykte

Feit mat som medisin

I tillegg har jo boka til Skaldeman fått strålende kritikker av flere ernæringsfysiologer, leger og overleger både i Norge og andre land, de kan du lese mer om her:

http://lillemaane.no/forfatter/anbef...skaldeman.html

Bla litt nerover på siden der.

Jeg sier ikke dette er den eneste og fulle sannheten, men jeg tror ikke det er så mange her inne som er enige i Ernæringsrådets anbefalinger om 30 % fett og annet, du finner flere som heller mer til Ketolyse, Skaldeman, Atkins og Lindberg.