Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-06, 09:41   #21
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Motiver for deltakelse her inne?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

med fare for å hisse på meg folk da...Det er jo dette som er mye av annbefalingene til ernæringsrådet da...

Men ernæringsrådet fraråder jo fortsatt fett og bryr seg ikke om du har syltetøy på skivene og sier at man har ikke behov for kjøtt/fisk-middagsmat hver dag engang. Det er ikke særlig balansert.

Jeg vil si det er stor forskjell på å spise to skiver med smør og leverpostei til frokost, og det å spise to skiver med syltetøy.

DWB: Det er lavkarbo det du beskriver, men det er veldig mange filodsofier innen lavkarbo, der noen er strengere enn andre, og man kan ikke diskvalifisere det ene eller det andre egentlig. Man spiser etter det kroppen trenger og spiser man mindre karber og lavglykemiske sådanne og blanserer med fett og nok proteiner i forhold til kroppsbehovet, så spiser man etter lavkarbofilosofien. (og det gjør man jo ikke akkurat når man spiser etter SEF sine anbefalinger og skyr fett og ikke tenker på proteinene, men det viser også at "lavkarbo" og SEF sine anbefalinger ikke er så ulike, og at det ikke skal være så fryktelig vanskelig å ommøblere litt på tallerkenen. )

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat