Gammel vane er vond å vende heter det... og jeg tror det er mange som får et lite kultursjokk av lavkarbo-oppleggene når de har blitt innprentet ernæringsrådet og grete rohde/libra osv fra før tenårene. Særlig jenter. Hvor mange kurer har vi ikke prøvd opp gjennom tida? Hvis jeg ikke hadde gått på Lindberg-kurs og fått endel aha-opplevelser og ikke minst dypere forklaringer på kroppens reaksjoner før jeg oppdaget sida, hadde jeg hatt vondt for å svelge endel av det jeg også. (både i bokstavelig og overført betydning.. ) Og nå har jo lavkarbo blitt en sånn in-greie alle har hørt om, så mange har nok veldig lite kunnskap om hva det egentlig er. Og derfor har de veldig lite referansepunkter før de dumper innom. Men gi de litt tid, så skal du se at de mest ihuga kranglefantene ender opp som predikanter. (ref. Iset's sure nabo.... ) Og for min egen del, jeg har fortsatt en vei å gå når det gjelder å ta inn over meg alt, selv om jeg begynte å snuse på lavkarbo for over 2 år siden. Både i forhold til meg selv og ikke minst i sosiale sammenhenger.