Sv: Din hverdag
Jeg har ikke vært så flink med maten i det siste, jobber med med psyken enn med maten for tiden (spiseforstyrrelse), men den menyen jeg fulgte da jeg følte meg mer vel enn jeg har gjort i hele mitt liv var omtrent slik:
Frokost: smoothie med rå egg, mandler, bær, litt banan, yoghurt naturell, udos choice, optigreen-pulver.
Lunsj: mock danish (pannekake av philadelphia, vaniljeproteinpulver, egg, litt splenda og frosne blåbær/bringebær) med meierismør på. Min datter på 2,5 elsker denne.
Middag: kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og saus. Gikk endel i taco uten lefse/skjell, gratinerte retter, salater med fete dressinger osv.
Kvelds/kos: en eggerett, eller om jeg var mett - et stykke lavkarbokake eller dessert (feks. Iset-fromasjen). Evt. nøtter, Macadamia er favoritten.
Prøver å spise omtrent sånn nå også, men gidder ikke ha dårlig samvittighet om jeg ikke klarer det for øyeblikket. Har så mye psykisk arbeid foran meg.
Det som IKKE fungerer for meg er vel egentlig å ha et kosthold ala Grete Roede og kalle det en livsstil. For min kropp fungerer ikke optimalt på så mange karber. Jeg har fått på GR-kurs, og jeg gikk saakte ned i vekt og følte meg som et dass hele tiden! Jeg føler meg ikke sunn med alle de unaturlige lettproduktene og dermed funker det bare ikke for meg. Jeg gjør lavkarbo for HELSENS skyld, og spiser faktisk mettet fett for HELSENS skyld. Ville jeg kun hatt en slankekur hadde jeg valgt Grete Roede eller lignende, fordi jeg jo går ned i vekt (sakte men sikkert) og kan velge mye mer mat som føles "normal", iallefall når jeg spiser ute osv. Men siden jeg mener lavkarbo-høyfett er mye mer helsegunstig for min kropp, så prøver jeg å holde meg til det.
Jeg trener lite. Har jo en aktiv jente på snart 3 år, så jeg lever jo ikke akkruat et komplett stillesittende liv, men trener ikke aktivt. Har lyst å begynne med det, har bare ikke kommet så langt enda. Tror jeg skal begynne å svømme.