Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-06, 11:01   #29
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Motiver for deltakelse her inne?

Opprinnelig lagt inn av silje

Om det er sunt eller ikke kan vel diskuteres, men jeg synes dette er helt greit, jeg. Om folk ikke har noen problemer med det, så må de jo spise det de vil for min del uten at jeg skal sette noen pekefinger på det. Det er jo det jeg vil også - spise det jeg vil, uten at noen skal blande seg i det. Men folk som sliter med overvekt/andre plager burde jo helt klart bli gjort bevisst på hvilken innvirkning det de spiser har på kroppen deres.

Av det jeg har lest her inne, så synes jeg det er mest håning den andre veien - mot de som ikke vil spise så mye fett. Hva er grunnen til at vi tror at vi har alle svarene i dag egentlig? Er det ikke litt naivt å velge å tro på kun en type forskning, og at den pr i dag er fullstendig? Kommer man ikke til å finne nye sider/konsekvenser ved lavkarbo/høyfett i framtiden? Og startet ikke livet med bakterier? Og amøber osv? Er det naturlig å tro at mennesket stoppet å utvikle seg i steinalderen, og at vi derfor ikke tåler annen mat enn den vi hadde tilgjengelig da? Jeg vet ikke. Men det er ikke naturlig for meg å tro at vi vet alt i dag. Jeg "tror" jo på lavkarbo, og kan gjerne fortelle folk hvorfor jeg tror det er best, men de må likevel få gjøre det som de synes er best for dem. Folk må jo få lov til å leve med disse blodsukkersvingningene sine osv, om det gjør dem lykkelige å spise en bolle nå og da.

Nåvel.. vet ikke om jeg bevega meg litt utenfor tema nå, men jeg er her fordi jeg synes et lavkarbokosthold er best, og fordi jeg har møtt så utrolig mange hyggelige folk her.

Silje

Flott innlegg Silje!

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat