Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-06, 16:07   #1
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikans

Det snakkes så ofte om etterprøvbarhet og vitenskapelig dokumentasjon. Hvem sponser studier? Har resultatene statistisk signifikans? Fine ord. Viktige spørsmål. Men vet dere hva? Jeg får mer og mer sans for anekdotisk tilnærming i flere og flere sammenhenger. Det som virker for én, kan virke for flere. Og virket det for deg, så virker det kanskje for meg?

Hvem skal vi stole på? "Ekspertene" vil alltid krangle om hvem som har rett. Noen ganger har ingen rett. Andre ganger har alle litt rett hver. Og midt i suppa sitter vi vanlige dødelige som ønsker å leve godt og lenge, og som i blant lurer på hvem som egentlig lurer hvem ...

Det som fryder meg mest ved å være medlem her inne, er å lese alle de fantastiske historiene om hva lavkarbo har gjort for helsa til folk Og selv om flere her inne har masser av dokumentasjon å vise til (og hurra for det!), er det anekdotene som kryper under huden på meg. Ekte mennesker med ekte historier fra sitt eget, ekte liv.

Er det ikke deilig?